18 Ekim 2007 Perşembe

ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI

Yıllarca öğrencileri tarafından sevilen ve sevilmeyen öğretmenleri izledim. Onların davranış modelleri hakkında notlar tutmaya çalıştım. Bu konularda eğitimcilerin yazdıklarını okudum ve uygulamaya çalıştım. Zaman zaman da öğrencilerle sohbetlerimde konuşmalarından mesajlar almaya çalıştım. Belirgin hataları yapmamaya gayret ettim.
Öğretmen davranışlarının öğrencinin başarısında son derece etkili olduğuna şahit oldum. Aşağıdaki notlardan faydalanılacağını umarım
Öğretmenlerin en çok kullandığı hatalı sözcük öğrencilere ‘arkadaşlar’ şeklinde hitap etmesi, çünkü öğrencileriniz arkadaş olmanızı değil öğretmen olmanızı bekliyorlar. Öğrencilerinizin sizden nefret etmesini istiyorsanız ; branşınızda kendinizi yetiştirmeyiniz, bağırarak konuşunuz,sık sık esneyiniz,söz ve hareketlerinizle onları utandırınız,gururlarıyla oynayıp küçük düşürünüz, pasaklı olunuz,saçlarınız dağınık olsun,aşırı derecede makyaj yapınız ve modayı yakından takip ediniz,onlarla alay ediniz, kaba kuvvet kullanınız ve kabaca emrediniz,tebeşir vs. atınız,verdiğiniz sözde durmayınız,sırf ödev vermek için yüklüce ödev veriniz,havalı olunuz, bir şey sormak isteyen öğrencilerinize ‘şimdi meşgulüm git başımdan ‘deyiniz,ispat edemediğiniz doğrularda ısrar ediniz,hep son sözü siz söyleyiniz,konuşmalarıyla alay ediniz,aşırı derecede ödüller veriniz,’burada benim sözüm geçer ,kes sesini ! ’ deyiniz, her istenilene ‘ evet’ deyiniz sonra da yapamayınız, ’öğrenci milletisiniz işte ‘ diye suçlayınız, sert el-kol hareketleri yapınız,elinizde sopa ile geziniz,istenmeyen ahlaki tavsiyelerde bulununuz mesela istemedikleri halde kız-erkek karışık oturtunuz, sigara içip sigaranın zararlarını anlatmak gibi ; söylediğimi yapın ama yaptığımı yapmayın deyiniz,ter kokunuz,dersten önce soğan sarımsak yiyiniz,dişlerinizi hiç fırçalamayınız ...........
Öğrencilerinizin sizi sevmesini istiyorsanız ; Önce siz onları çok seviniz. Hep adil olunuz. Ümit ve güven veriniz. “Günaydın,lütfen,tabiiki neden olmasın,Özür dilerim” i kullanmaktan korkmayınız. Gülümseyiniz. Üzüntülü olduğunda ne olduğunu sorunuz. Sevincini paylaşınız. Güzel kokunuz ,temiz ve güzel giyininiz. Traşlı olunuz. Derse girerken soğan sarımsak gibi yiyecekler yemeyiniz. Öğrencinin şahsi ekonomik durumunu biliniz,bilindiğinin çocuk tarafından bilindiğini sağlayınız. Ailelerine ziyaretler yapınız. Öğrenciden yana tavır alınız. İnsanlar hata yapabilirler kabullenmesiyle disiplin problemlerine yaklaşınız. Ayıplarını örtünüz. “Sende benim gibisin,bana benzer özelliklerin var.” deyiniz.Kendilerine has inatlarına dokunmayınız. Onları kendileri değiştirecek zamana kadar sabrediniz. Yaş günlerini bilip kutlayınız. Elinize sopa almamayı prensip edininiz , dayak atmayı aklınızdan bile geçirmeyiniz. Mesleğinizde kendinizi hep geliştiriniz, sürekli okuyunuz. Derslere başlama ve bitirmede zamana riayet ediniz. Özünüz ile sözünüz bir olmalı.
Bu güzel davranış modellerini geliştiriniz ve sizlerde bir yaşam biçimi olması için gayret ediniz.
***

Hiç yorum yok: