18 Ekim 2007 Perşembe

OKUL MÜDÜRÜNÜZ NASILLAR?

Aşağıdaki soruların çoğuna evet diyorsanız çok iyi bir okul müdürünüz vardır. Mesleğinizde ilerlemeniz, başarılı olmanız için hiçbir engel yoktur.
Okul müdürünüz1 Eğitim ve öğretim etkinliklerini önem sırasına dizer, planlar ve uygulamaya koyar.2 Öğrenci başarısına ayrı bir önem verilmesini ve başarının ödüllendirilmesini sağlar.3 Öğretim programlarını koordine eder.4 Öğretim programının planlama ve değerlendirilmesine aktif olarak katılır.5 Öğretmen ve öğrencilerden eğitim ve öğretime ilişkin yüksek beklentileri vardır ve bunları onlara yetiştirir.6 Öğretmenlerin ilgilerine eğilir ve onlara destek verir.7 Sınıflarda olup bitenleri öğrenmek için sınıfları bizzat ziyaret eder.8 Sıkça okulun her tarafında görülür.9 Öğrenci ile sürekli temas halindedir.10 Okulda kuralları korumada katı ancak adildir.11 Öğrencilere daha çok zaman ayırabilmek için günlük bazı işlerini astlarına devreder.12 Başkalarına eşit şekilde ve bireyler olarak ilgi gösterir.13 İkna yoluyla başkalarının üretkenliğini artırır.14 Öğrenme çevresinin yaratılması için toplum kaynakları ile işbirliği eder.15 Aklını ve yargısını kullanır.16 Öğretmenleri karar sürecine katar ve onlarla yoğun iletişime girer.17 Öğrenci ve personelden yüksek beklentileri vardır.18 Öğrenci ve personelin desteğinden hoşlanır.19 Öğretmenlerin morallerinin yükseltilmesi için çaba gösterir.20 Personel ve veliler arasında iletişim prosedürleri geliştirir.21 Sorunlar ortaya çıkmadan personelin onları kestirmesini sağlar.22 Okulda yapıcı bir hava yaratır.23 Okulda olup bitenleri personele duyurur.24 Girişimcilik ve meraklılık gösterir.25 Kendisini işine adar26 Okul çapında akademik (bilgi) başarının tanınmasını ve ölçümünü sağlar.
27 Okula gelen pazarlamacılardan kendisini ikna etmesini (!) istemez. İnsanlarla açık ve dürüst ilişkiye girer.
Öğretmenleri denetleme çalışmalarında ;28 Yapacağı işin gerektirdiği teknik bilgi ve beceriye sahiptirler.29 Başkaları ile birlikte çalıştıklarından sosyal yeterlik, sosyal konularda bilgi ve alışkanlıklar kazanmışlardır.30 Girişken başkalarına kolay yaklaşabilen, konuşan, inandıran, ikna eden, cesaret veren insanlardır. 31 Samimi, güven verici, başkalarının iyiliğini isteyen insanlardır.32 Öğretmenlere karşı yardımcı, çalışmaya istekli, güdüleyici ve arkadaşça davranış sahibidirler.33 Öğretmenlerin ideal ve görüşlerine, inançlarına, haklarına ve değer yargılarına karşı saygılıdırlar.34 Öğretmenlere içtenlik, güler yüz, sevgi ve saygı gösterirler.35 Eleştiri ve övgülerde nesnel davranırlar.36 Öğretmenlerin aksayan yönlerinin yanında, güçlü yönlerini de belirtirler.37 Değerlendirmeleri inandırıcıdır.38 Denetleyeceği, ilişki kuracağı ve işbirliği yapacağı öğretmenler hakkında bilgilidirler.39 Öğretmenlerin beklentilerini bilirler, kurum beklentileriyle ilişkilendirir ve gerçekleştirmesine çalışırlar.40 Öğretmenlerin yetki ve sorumluluğunu anlamada, vermede, yetenekli ve bilgilidirler.41 Öğretmenlerin hatalarını ortaya koymada, kıskançlık duygu ve hasetlerine karşı uyanık ve dikkatlidirler.42 Öğretmenlerin daha iyi gelişmesi için gerekli olanakları sağlamaya istekli ve gayretlidirler.43 Amaçlara ulaşmak için plan ve programlar hazırlama konusunda bilgi ve beceri sahibidirler.44 Görevleri tamamlamak ve amaçlara ulaşmak üzere iyi organize bilgi ve beceri sahibidirler.45 Liderlik dinamizmine ilişkin yeterli bilgi ve uygulama becerisi kazanmışlardır.46 Alternatifler arasında seçim yapma, çabuk ve isabetli karar verme yeteneğini geliştirmişlerdir.47 Kararlarda sağlam olmak üzere esas delilleri elde eden fakat inat etmeyen insanlardır.48 Verilen kararları, koşulları göz önünde bulundurarak uygulama becerisi kazanmışlardır.49 İşleri tamamlama, iş usullerini geliştirme ve sonucu değerlendirme yeteneğine sahiptirler.50 Öğretmenleri güdüleyen, prestij ve statü konularında dikkatlidirler.51 Sistemin politika ve organizasyonuna (kurumuna) ilişkin çalışmalarda katkıda bulunmak için bilgili ve isteklidirler. ( Kaynak : Yunus Avanoğlu )

Hiç yorum yok: